Gmina Zambrów na podstawie Zarządzenia nr 204/VIII/21 Wójta Gminy Zambrów z dnia
18 października 2021r., zgodnie z zapisami Regulaminu § 6. pkt 1, ogłasza trzeci nabór Grantobiorców przedsięwzięcia „Budowa instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii na terenie gminy Zambrów – III edycja”, na wykonanie instalacji hybrydowych, fotowoltaicznych i solarnych.
Uczestnik jest rozumiany jako Grantobiorca, może otrzymać dofinansowanie na poziomie maksymalnie do 65% lub zgodnie z umową o dofinansowanie na realizację Projektu.
W projekcie przewidywane było przyznanie grantów dla 44 Grantobiorców.
W wyniku przesunięć pomiędzy kategoriami oraz oszczędności powstałych z niższych niż planował Wnioskodawca kosztów, możliwe jest ogłoszenie dodatkowego naboru. Zwiększenie liczby uczestników projektu będzie możliwe po otrzymaniu zgody Urzędu Marszałkowskiego do wyczerpania środków wskazanych we wniosku.
Trzeci nabór dotyczy wykonania następujących instalacji:
- instalacji fotowoltaicznych do 5 kWp i kolektorów słonecznych (tzw. hybryd),
- instalacji fotowoltaicznych, w tym poniżej 5 kWp oraz powyżej 5 kWp.
Termin składania wniosku o udział w projekcie rozpoczyna się 11 stycznia 2022r. i potrwa do
24 stycznia 2022r.
Miejsce składania Urząd Gminy Zambrów pokój 19, w godzinach pracy Urzędu od 7.00 do 15.00.
Termin i sposób rozstrzygnięcia
Lista zakwalifikowanych mieszkańców jak też lista rezerwowa będzie upubliczniona, poprzez jej zawieszenie na stronie www.gminy i tablicy ogłoszeń, do 5 dnia następnego miesiąca, tj. do 5/02/2022r.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o udziału w Projekcie, stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Dokument potwierdzający zapotrzebowanie na energii elektryczną, wystawiony przez dostawcę energii za okres roczny lub półroczny poprzedzający rok złożenia wniosku, (2021).
Dokumenty zgłoszeniowe złożone w inny sposób niż to przewiduje regulamin lub poza terminem określonym niniejszym Regulaminem nie będą rozpatrywane.
Etapy realizacji od złożenia wniosku:
- Dostarczenie dokumentów zgłoszeniowych przez Grantobiorcę w odpowiedzi na ogłoszony nabór przez Gminę (od 11/01/2022r. do 24/01/2022r.),
- Ocena formalna i merytoryczna dokumentów zgłoszeniowych dostarczonych przez Grantobiorców do 5/02/2022r.
- Publikacja listy podstawowej i rezerwowej 5/02/2022r.
- Zbieranie ofert (na druku zał. 6 lub/i 7) od potencjalnych Wykonawców przez uczestników zakwalifikowanych na listę podstawową i wybór najkorzystniejszej oferty,
- Wizyta Inspektora i sprawdzenie zebranych ofert (kontrola inwestycji doraźna) służąca weryfikacji dokumentów zebranych przez Grantobiorcę do podpisania umowy
o powierzenie grantu, - Rekomendacja Inspektora do podpisania umów z Grantobiorcami,
- Zawieranie umów Grantobiorcy z Grantodawcą o powierzeniu grantu (wzór umowy stanowi załącznik do Regulaminu),
- Realizacja Inwestycji przez Grantobiorcę do 120 dni od daty podpisania umowy
o powierzenie grantu lecz nie później, niż do 31/12/2022r. - Odbiór instalacji OZE przez Grantobiorcę od Wykonawcy i powiadomienie Gminy,
- Wizyta w miejscu montażu mikroinstalacji OZE, przed złożeniem wniosku o płatność (odbiór Inwestycji przez inspektora nadzoru),
- Złożenie przez Grantobiorcę wniosku o płatność do Gminy,
- Ocena złożonego wniosku o rozliczenie Grantu przez Gminę, jego uzupełnienia
i akceptacja, - Otrzymanie przez Grantobiorcę, grantu w terminie 30 dni od daty poprawnie złożonego wniosku o wypłatę Grantu.