Gmina Zambrów do chwili obecnej nie posiada terenów inwestycyjnych, przygotowanych według potrzeb potencjalnych inwestorów, uzbrojonych w podstawowe media, pozwalających na szybkie zainwestowanie. Co prawda posiadamy miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, zawierające tereny zabudowy usługowej bądź przemysłowej lecz ich właścicielami są podmioty prywatne, co znacznie utrudnia dokonania transakcji handlowych.
Aby gmina mogła rozwijać się, niezbędne jest przygotowanie terenów atrakcyjnych dla potencjalnych inwestorów, którzy w przyszłości utworzą nowe miejsca pracy oraz staną się podatnikiem, zasilając między innymi budżet gminy.
Dlatego od początku obecnej kadencji podjęliśmy czynności zmierzające do utworzenia obszaru umożliwiającego lokalizację inwestycji usługowych i przemysłowych, nieuciążliwych dla środowiska i okolicznych mieszkańców.
Od dwóch lat trwały negocjacje z użytkownikiem wieczystym byłej stacji kolejowej w Czerwonym Borze co do warunków pozyskania części nieruchomości i majątku zbędnego dla funkcjonowania PKP.
Dnia 1.06.2017 r. nasze starania zostały sfinalizowane podpisaniem ostatniego aktu notarialnego, kończącego proces pozyskiwania nieruchomości.
Gmina Zambrów stała się użytkownikiem wieczystym ponad 8,30 ha gruntów częściowo zabudowanych i niezabudowanych, w tym dróg obsługujących komunikacyjnie cały obszar. Około 3 ha to grunty które pozyskaliśmy nieodpłatnie, natomiast pozostałe ponad 5 ha zostało zakupionych. Ogólna wartość pozyskanych nieruchomości przeznaczonych pod planowane tereny inwestycyjne wg wycen rzeczoznawców wynosi ok. 400 tys. zł. Z budżetu Gminy Zambrów wydatkowane zostało ok. 150 tys. zł.
Obecnie przygotowujemy wniosek aplikacyjny celem pozyskania środków na przygotowanie i uzbrojenie terenu dla inwestorów, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego.
Planowane tereny inwestycyjne to:
- doskonała lokalizacja przy drodze krajowej nr.63
- bliska odległość dwóch dużych ośrodków miejskich ; Łomży i Zambrowa
- znakomita dostępność komunikacyjna do szlaków międzynarodowych; drogi S8 jak również planowanej trasy Via Baltica
- obszar bezpośrednio przyległy do reaktywowanej linii kolejowej
- działki o zróżnicowanej powierzchni, z wygodną obsługą komunikacyjną oraz możliwością przyłączenia do sieci wodociągowej oraz linii energetycznej SN na warunkach gestorów sieci.