Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Papieża Jana Pawła II w Osowcu mieli niepowtarzalną okazję spotkania z pracownikami warszawskiego Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej. Ta niecodzienna wizyta odbyła się w związku z uczestnictwem uczniów klasy trzeciej w programie edukacyjnym „Być jak Ignacy”. Koło naukowe „Ananasy z trzeciej klasy” wspólnie z wychowawcą Panią Katarzyną Bojanowską-Gromak wysłuchało interesującej prelekcji Pana Zdzisława Dziewita – pracownika Wydziału Teledetekcji Naziemnej IMGW, który przygotował dla uczestników spotkania wiele zaskakujących i wartościowych faktów dotyczących burz. W swojej prezentacji przybliżył między innymi zasady właściwego zachowania się podczas wyładowań atmosferycznych. Przekazane przez prowadzącego treści wywarły na trzecioklasistach ogromne wrażenie, a doświadczenie z wykorzystaniem maszyny Wimshursta pozwoliło „Ananasom z trzeciej klasy” zetknąć się z prawami fizyki oraz wytworzyć i zobaczyć napięcie elektryczne pojawiające się pomiędzy elektrodami. Zajęcia o tej samej tematyce Pan Zdzisław Dziewit poprowadził również dla uczniów klas VII i VIII, którzy mieli możliwość poszerzenia wiedzy zdobywanej podczas lekcji fizyki. Doskonałym uzupełnieniem wiadomości przyswajanych w szkole przez uczniów klasy VII i VIII było również spotkanie z Panią Anną Goławską – meteorologiem oraz specjalistą Centrum Hydrologiczno-Meteorologicznej Służby Pomiarowo-Obserwacyjnej IMGW. Pani Anna opowiedziała młodzieży o badawczej działalności Instytutu, sposobach pomiarów prowadzonych przez stacje meteorologiczne i hydrologiczne oraz niebezpieczeństwach ze strony atmosfery.
Wizyta pracowników Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej w Szkole Podstawowej im. Papieża Jana Pawła II w Osowcu była rezultatem koordynacji działań dyrektora szkoły Pana Dariusza Krystosiaka oraz Pani Katarzyny Bojanowskiej-Gromak. Organizacja tego spotkania była nie tylko elementem realizacji programu edukacyjnego „Być jak Ignacy”, ale również wzbogaciła i uatrakcyjniła działalność dydaktyczną placówki. Nawiązanie współpracy z jedną z najważniejszych instytucji badawczych w naszym kraju potwierdza wysoki poziom zaangażowania w tworzenie uczniom warunków do wszechstronnego rozwoju.