OGŁOSZENIE z dnia 14/02/2022r
Gmina Zambrów na podstawie Zarządzenia nr 204/VIII/21 Wójta Gminy Zambrów z dnia
18 listopada 2021r., zgodnie z zapisami Regulaminu § 6. pkt 1, ogłasza czwarty nabór Grantobiorców przedsięwzięcia „Budowa instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii na terenie gminy Zambrów – II edycja”, na wykonanie instalacji hybrydowych oraz pojedynczych instalacji fotowoltaicznych.
Uczestnikjest rozumiany jako Grantobiorca, może otrzymać dofinansowanie na poziomie maksymalnie do 65% lub zgodnie z umową o dofinansowanie na realizację Projektu.
W wyniku przesunięć pomiędzy kategoriami oraz oszczędności powstałych z niższych niż planował Wnioskodawca kosztów, możliwe jest ogłoszenie dodatkowego naboru. Zwiększenie liczby uczestników projektu będzie możliwe po otrzymaniu zgody Urzędu Marszałkowskiego do wyczerpania środków wskazanych we wniosku.
Trzeci nabór dotyczy wykonania następujących instalacji:
¾ instalacji fotowoltaicznych do 5 kWp i kolektorów słonecznych (tzw. hybryd)
¾ pojedynczych instalacji fotowoltaiczne do 5 kWp,
¾ pojedynczych instalacji fotowoltaicznych od 5kWp do 10 kWp
Termin składania wniosku o udział w projekcie rozpoczyna się 14/02/2022r. i potrwa
do 25/02/2022r.
Miejsce składania Urząd Gminy Zambrów pokój 19, w godzinach pracy Urzędu w godzinach
od 7:00 do 15:00.
Lista zakwalifikowanych mieszkańców jak też lista rezerwowa będzie upubliczniona, poprzez jej zawieszenie na stornie www.gminy i tablicy ogłoszeń, do 5 dnia następnego miesiąca, tj. do 5/03/2022r.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o udziału w Projekcie, stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Dokument potwierdzający zapotrzebowanie na energii elektryczną, wystawiony przez dostawcę energii za okres roczny lub półroczny poprzedzający rok złożenia wniosku, (2020 lub [1]2021).
Dokumenty zgłoszeniowe złożone w inny sposób niż to przewiduje regulamin lub poza terminem określonym niniejszym Regulaminem nie będą rozpatrywane.
Energia elektryczna lub energia cieplna wytworzona w mikroinstalacach OZE zainstalowanych w ramach Projektu musi być używana wyłącznie na własne potrzeby gospodarstw domowych i nie może być wykorzystywana do prowadzenia działalności rolniczej oraz działalności gospodarczej. Tylko niewykorzystana część energii elektrycznej, wyprodukowana z instalacji fotowoltaicznej może być wprowadzona do sieci elektroenergetycznej w celu jej zmagazynowania i bilansowego rozliczenia zgodnie z obowiązującymi przepisami określonymi w Ustawie z dnia 20 lutego 2015r. o odnawialnych źródłach energii.
Etapy realizacji od złożenia wniosku:
- Dostarczenie dokumentów zgłoszeniowych przez Grantobiorcę w odpowiedzi na ogłoszony nabór przez Gminę (od 14/02/2022r. do 25/02/2022r.),
- Ocena formalna i merytoryczna dokumentów zgłoszeniowych dostarczonych przez Grantobiorców do 5/03/2022r.
- Publikacja listy podstawowej i rezerwowej 5/03/2022r.
- Zbieranie ofert (na druku zał. 6 lub/i 7) od potencjalnych Wykonawców przez uczestników zakwalifikowanych na listę podstawową i wybór najkorzystniejszej oferty,
- Wizyta Inspektora i sprawdzenie zebranych ofert (kontrola inwestycji doraźna) służąca weryfikacji dokumentów zebranych przez Grantobiorcę do podpisania umowy o powierzenie grantu,
- Rekomendacje Inspektora do podpisania umów z Grantobiorcami,
- Zawieranie umów Grantobiorcy z Grantodawcą o powierzeniu grantu (wzór umowy stanowi załącznik do Regulaminu),
- Realizacja Inwestycji przez Grantobiorcę do 120 dni od daty podpisania umowy o powierzenie grantu, lecz nie później, niż do 31/12/2022r.
- Odbiór instalacji OZE przez Grantobiorcę od Wykonawcy i powiadomienie Gminy,
- Wizyta w miejscu montażu mikroinstalacji OZE, przed złożeniem wniosku o płatność (odbiór Inwestycji przez inspektora nadzoru),
- Złożenie przez Grantobiorcę wniosku o płatność do Gminy,
- Ocena złożonego wniosku o rozliczenie Grantu przez Gminę, jego uzupełnienia i akceptacja,
- Otrzymanie przez Grantobiorcę, grantu w terminie 30 dni od daty poprawnie złożonego wniosku o wypłatę Grantu.
Załączniki do ogłoszenia:
- Regulamin
- Załącznik nr 1 - WNIOSEK O UDZIAŁU W PROJEKCIE
- Załącznik nr 2 - PROTOKÓŁ ODBIORU INSTALACJA FOTOWOLTAICZNA
- Załącznik nr 3 - PROTOKÓŁ ODBIORU INSTALACJA SOLARNA
- Załącznik nr 4 - Umowa o powierzenie Grantu (wzór)
- Załącznik nr 5 - WNIOSEK O PŁATNOŚĆ
- Załącznik nr 6 - FORMULARZ OFERTY WYKONAWCY (INSTALACJA PV)
- Załącznik nr 7 - FORMULARZ OFERTY WYKONAWCY (KOLEKTORY SŁONECZNE)
- Załącznik nr 8 - MINIMALNE WYMOGI INSTALACJI
[1] Faktura wskazującą na zużycie za 2020r. jest prawidłowym dokumentem jeśli mieszkaniec nie otrzymał do chwili złożenia wniosku nowego rozliczenia otrzymanego od Operatora.