Trzecioklasiści ze Szkoły Podstawowej im. Papieża Jana Pawła II w Osowcu uczestniczący w konkursie o tytuł Naukowej Szkoły Ignacego w programie „Być jak Ignacy” zrealizowali kolejny etap pełen fascynujących zadań. Tym razem uczniowie pod kierunkiem Pani Katarzyny Bojanowskiej-Gromak zmierzyli się z zagadnieniami dotyczącymi wody i wyporności. Podczas zajęć poznali sylwetkę polskiego naukowca Stefana Drzewieckiego oraz dowiedzieli się, jak ogromne znaczenie dla nauki i życia codziennego miały jego odkrycia. Wspólnie z wychowawcą uczniowie stworzyli okręt podwodny z plastikowej butelki, a także zbudowali papierowe modele łódek. „Ananasy z trzeciej klasy” miały również okazję poczuć się jak prawdziwi konstruktorzy, budując własne wynalazki: wodoodporny pojemnik na zapałki, kuchenny pojemnik na sypką żywność i kubek z butelki. Nie zabrakło również eksperymentów wyjaśniających dzieciom zależność zachowywania się przedmiotów w wodzie, znaczenia gęstości substancji oraz ciśnienia. Ogromną ekscytację wywołał eksperyment „Balonowy napęd”, który w bardzo prosty sposób zobrazował uczniom ruch łodzi pod wodą. Zaskakujący był także „Nurek Kartezjusza” – eksperyment polegający na wykonaniu okrętu podwodnego w butelce zbudowanego z kawałka słomki, metalowego spinacza i plasteliny.
Uczestnictwo w programie „Być jak Ignacy” stwarza uczniom klasy trzeciej możliwość zdobywania wiedzy z wielu dziedzin nauk ścisłych, doskonale łącząc się z zabawą i aktywizacją. Dzięki temu z każdym kolejnym etapem uczniowie są coraz bardziej ciekawi i zmotywowani. Ich apetyt na naukę wciąż rośnie!